måndag 20 september 2010

Utbildning i förändring

Det har varit tyst under längre tid på denna blogg. Detta av flera orsaker men inte minst på grund av att mitt arbete vid Högskolan Dalarna tar mycket tid. Jag har dock under tiden arbetat med pedagogisk utveckling och klart är att vi har många och spännande utmaningar framför oss kopplad till IT och lärande. Jag är nu programansvarig för något som vi kallar för Nästa Generations Lärande och fokus ligger här på utveckling inom IKT-pedagogik och en enorm teknisk utveckling som skall stödja vår pedagogik. Denna blogg kommer därför att ändra lite fokus till att mer fokusera på frågor som handlar om utbildning och IT men hela tiden ligger etiken alltjämt nära. Jag gjorde en inspelning tidigare i våras som heter utbildning i förändring och som ligger på iTunes University som nu alltså är lite gammal men för den som är intresserad så återfinns den även här. Ni som är rutinerade och kan området kanske inte får ut ngt nytt men vi måste ut med detta intresseområde mer anser jag.
Direktlänk till iTunesU: Utbildning i förändring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.