torsdag 17 februari 2011

Nu blir våra sökningar mycket mer sociala i Google Social Search Update

Det har varit mycket snack om att Google skall försöka slå sig in på den sociala marknaden med någon sorts Facebookdödare. Kanske ser vi resultatet i deras arbete med att utveckla social search istället. Någon Facebookdödare är det inte men ett tydligt grepp för att säkerställa Google som den ledande sökmotorn på internet. Genom att koppla samman Twitter, Facebook, Flickr mfl i Google Search så kan mina sökresultat kopplas samman med mina vänner som kanske har skrivit något om just det jag söker information om. Smart och ett mycket intressant drag av Google. Givetvis handlar det om att koppla samman människor i det som vi gör mest på nätet...dvs söka information.

Se filmen nedan för en enkel Google-förklaring

2 kommentarer:

  1. Låter intressant men måste man inte länka sina konton från Facebook och Twitter till google och i så fall hur gör man det?!?

    SvaraRadera
  2. Jag har letat efter svaret på denna fråga samt även försökt att lura systemet till att tro att jag är en engelskspräklig användare. Det är så klart en utrullning så det kommer väl inom kort till oss får vi hoppas.

    Hälsningar

    Janne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.