onsdag 14 november 2012

Fråga om SAMR

Jag har vid flera tillfällen skrivit om Ruben Puenteduras SAMR-modell och ett omdefinierat lärande. Se  inlägg här. Detta har föranlett att jag fått många reaktioner på detta område vilket jag verkligen har uppskattat. Inte minst för att vi måste få till en diskussion om vad begreppen innebär och här saknar jag fortfarande argument för att SAMR-modellen inte bara är en teoretisk modell utan faktiskt innebär att man kan omdefiniera lärande. Det jag saknar är en djupare analys än de PDF-filer och handouts som cirkulerar på nätet i kölvattnet av Peunteduras föreläsningar. Vad jag känner till finns det inte något paper eller annan text som djupare beskriver det omdefinierade lärandet (om det finns någon som känner till något sådant dokument får gärna höra av sig till mig). Detta till trots så är begreppet populärt. Här behöver vi kanske påminna oss om att en högtalare förstärker rösten men inte argumenten.

Jag har därför en fråga till er som läser denna blogg och som är intresserad av ämnet, den frågan får ni svara på genom att svara på min poll nedan. Den har redan besvarats av en hel del pedagoger men önskar få mer feedback på detta. Undersökningen helt anonym och ni röstar genom att klicka på denna länk: http://vot.rs/5d1a5b


Länk till denna sida ovan här: http://mentimeter.com/public/99693fa7ddf3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.